zaterdag 7 september 2013

Geïnspireerd op SVDZ

Ik heb al eventjes het boek 'Stof voor durf-het-zelvers' maar nog nooit had ik er iets uit gemaakt. Vandaag doorbladerde ik het boek nog eens en 'de omkeerbare top' vond ik wel leuk, vooral door het kraagje... Alleen met t einde van de zomer in zicht, had ik hier veel eerder aan moeten beginnen! Dan maar patroon aanpassen en foefelen en er een longsleeve van proberen te maken?
Omdat het patroon veel te groot was voor mijn dochtertje, begon ik een patroon te tekenen op basis van een longsleeve en kopieerde het principe van de kraag. Alles getekend, geknipt... klaar om te naaien!
Maar dat naaien ging niet zo goed als ik had gedacht omdat je rekening moet houden met het kraagje dat 'gevoerd' is. Er werd redelijk wat getornd omdat ik veel te snel en zonder nadenken aan het naaien was :-D
Omdat ik mijn hersenen niet te hard wilde pijnigen tijdens het weekend en ik de werkbeschrijving in het boek niet aan het volgen was, kwam er op de schouder een zichtbare naad... uiteindelijk nog wel een leuk detail vind ik zelf.
Het past alleszins mooi bij haar nieuwe winterbroek! Mama tevreden en dochter ook! :-)


Stofjes: tricot 'Happy Flowers - yellow' en uni-tricot 'petrol', beiden van Lillestoff

7 opmerkingen: