maandag 20 januari 2014

mini-clutch

Mijn eerste ritservaring liep al niet goed, de 2de werd ook al geen succes.
Ik wilde een clutch maken als kadootje, een mini-versie want vrouwen hebben altijd wel kleine prullekes die als je ze nodig hebt, god weet waar verdwijnen in die mega grote handtas. Dus ik dacht dat zo'n klein tasje dat in de handtas kan, wel handig zou zijn.
Ik hertekende dit patroon naar een kleinere versie, koos stofjes en ik kon beginnen. Alles ging goed, ook het inzetten van de rits. Maar bij t rondom toestikken van het buiten- en binnenstofje loopt er steeds iets mis. Als ik het geheel keer, zit het aan de zijkanten van de rits niet helemaal goed. Kijk maar:
Toch vind ik het nog wel een leuk tasje en heb ik t niet kado gedaan maar zal t verdwijnen in mijn eigen handtas!
3de keer goede keer dan misschien... ooit?


stofjes: katoen 'ice cream' van Riley Blake en uni katoen 'water' van Robert Kaufman
fournituren: paspel 'fluo geel'

1 opmerking:

  1. Ge moogt niet helemaal dicht stikken aan de naden onder of boven de rits, snap je wat ik bedoel. Op mijn pinterest staan er links naar deze dingen en in zo geknipt staat dat ook

    BeantwoordenVerwijderen