vrijdag 14 maart 2014

Swing skirt

Vandaag begon ik vol goede moed terug aan de Swing Skirt! De stofjes voor de Julia Sweater zaten in de wasmachine dus dan kon ik in tussentijd wel naaien.
En deze keer met een goed einde! °OEF° Van 3de keer, goede keer is er gelukkig geen sprake ;-)

Het patroontje is weer super. Ik begon tijdens het naaien te twijfelen omdat het misschien een beetje te basic zou worden door de uni-kleuren maar tijdens het trekken van de foto's was ik nog meer overtuigd van het patroon. Dit modelletje staat Lien (al zeg ik het zelf...) geweldig!
Ik maakte een zomerversie en gebruikte hiervoor 2 uni-katoentjes. De zak werkte ik af met een witte paspel om te contrasteren met de kleurtjes.
Ik ben in dit patroontje vooral fan van de zakjes die doorlopen naar de achterkant.
En waar is de rits? Ze is eindelijk eens echt 'blind'! Ik heb eindelijk door hoe ik dat op mijn naaimachine goed moet krijgen met een standaard naaivoetje.
Ik had vorige keer in de tailleband wel een knoopsgatenelastiek voorzien maar die heb ik weggelaten. Bij het passen merkte ik dat het model niet te los zou zitten dus die elastiek zou overbodig zijn.

Lien haar lente-/zomergarderobe is weer een mooie basic rijker! Ik dacht eigenlijk een deel zomershortjes te maken in verschillende kleurtjes katoen maar van dit rokje gaan er nog een aantal volgen in andere kleurtjes!
Laat de zomer nu maar komen!


stofjes: uni-katoen 'glacier' en 'bright pink' van Robert Kaufman

5 opmerkingen: