woensdag 24 februari 2016

3 rokjes op een rij

Toen Griet vorige week haar gratis patroon van een tricot Lotta rokje lanceerde, moest ik niet lang twijfelen en begon ik direct het patroontje af te drukken.
Ik naai super graag met tricot en mijn overlock. En dit is dan ook nog eens een snel-klaar-projectje. Ik zag het helemaal zitten en ging direct voor 3 versies! Ik kon gewoon niet kiezen welk stofje eerst ;-)
De rokjes waren snel klaar op de afwerking na want ik had jammer genoeg niet de juiste breedte van elastiek in de huis. Dat kwam gelukkig ook snel inorde dus ik overspoel jullie even met veel foto's.
Op woensdagnamiddag foto's nemen met een actieve kleuter is niet zo ideaal maar here we go...


Het eerste rokje is veelkleurig tricot van Art Gallery. Ik combineerde het voor 1 keer eens niet met oker (remember mijn okerliefde?) maar met blauw... zo mooi bij Lien haar blauwe ogen °smelt° En haar nieuwe kniekousen passen er perfect bij!



Nog een rokje met een Art Gallery tricotje. Sinds dit kleedje heb ik ontdekt dat Lien super staat met donkerblauw. Ik moet er een beetje mee opletten of ik zou een overdaad aan donkerblauwe stofjes creëren in de webshop :-)


Ik testte het rokje ook met het alom gekende Deborah-hemdje! Gewoon te koop bij Next maar Deborah gebruikt het zo vaak in combinaties met haar prachtige naaisels dat ik er ook voor bezweek!
Ik heb nog een ander naaisel in mijn hoofd bij dit hemdje dat waarschijnlijk veel beter bij het hemdje zal passen.





De laatste versie is een tricotje met jeans-look van Lillestoff. Ik had dit stofje nog in mijn voorraad liggen met de bedoeling er ooit een broekje mee te naaien. Maar stofjes groeien niet, Lien daarentegen... het stofje kon geen dienst meer doen als broekje maar een rokje lukte nog perfect!
(Het stofje is ondertussen ook terug op voorraad en daar ben ik blij om!)

Ik had de rokjes liever wat korter gehad maar ik naaide ze een beetje op de groei! Ze zal ze nu nog lang kunnen dragen! Ik ben alleszins enthousiast over dit patroontje, en dan ook nog gratis te downloaden! Dankjewel Griet!



stofjes:
rokje 1: 'Painting morale' van Art Gallery
rokje 2: 'Maze blues' van Art Gallery
rokje 3: 'Tricot jeans donkerblauw' van Lillestoff

patroontje: gratis patroon Lotta van Emma&Mona





12 opmerkingen:

  1. Oh, ze zijn zo mooi geworden!! Wat een knappe meid heb je toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben echt mega fan van dat tweede rokje! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooi! Ook vooral fan van rokje 2, en die jeanstricot, ook heel mooi!!! Ik bezweek ook al voor het 'Deborah'hemdje, alleen is de dochter niet zo'n grote fan! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De eerste is mijn favoriet al zijn de ander ook schoon Zenne!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nummer 1 is my big favorite, prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw 3 prachtexemplaren! Die kleerkast geraakt zo goed vol! En inderdaad: een heel leuk patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze zijn alle 3 leuk zeg!Jammer dat mijn dochter een heel stuk groter is want ander begon ik er ook nog aan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk he , die snel klaar rokjes!! Ik heb het patroon ook alvast geprint!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zag ze al langs komen op Instagram, alle drie prachtig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen